Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Մեղքի պղծությունը մաքրվում է զղջման արտասուքով

Մեղքի պղծությունը մաքրվում է զղջման արտասուքով
28.09.2018 | 09:52

Արխիմանդրիտ Իոան Կրեստյանկին


Երանի նրանց, որ սրտով մաքուր են, որովհետև նրանք Աստծուն պիտի տեսնեն» (Մատթ. 5; 8)։
Սրտի մաքրության վտանգավոր թշնամիները հայհոյալից ու պոռնկական մտքերն են: Կան մտքեր, որոնք ծնվում են աստվածային շնորհից, որը քրիստոնյայի մեջ ներդրված է Սուրբ Մկրտությամբ:
Իսկ մյուսները ներշնչվում են անկյալ հոգիների` դևերի կողմից: Մենք բոլորս խորհուրդների ու մտքերի գերի ենք լինում, որ անկախ մեր կամքից ներխուժում են մեր գիտակցության մեջ՝ աղտոտելով այն անպետք, դատարկ, անգամ վնասակար ու անվայել երևակայություններով, պատկերներով ու հիշողություններով: Հատկապես` երբ մենք եկեղեցում կանգնում ենք աղոթքի: Կարծես հակառակ լինի, նույն պահին առատ անձրևի պես կլցվեն մեր գլուխը տարբեր օտարոտի մտքեր` ապագայի ծրագրեր, մանր հոգսեր, անցյալի մտահոգություններ, երբեմն ատելի մտքեր ուրիշի նկատմամբ, այս կամ այն բանն անելու անհրաժեշտություն և այլն, և մեր աղոթքը սկսում է խաթարվել, արդեն խանգարում է մեզ, ուշացնում է, և ուզում ենք արագ ավարտել այն ու զբաղվել մեր գործերով: Իհարկե, ամենից առաջ դա մեր խորհուրդների անկարգությունից է, մտքերը սանձահարելու սովորությունը չունենալուց: Բայց ոչ միայն դրանից: Զարգացած 21-րդ դարում կիրթ մարդկանց շրջանակներում գուցե քմծիծաղով խոսեն այն արտաքին դիվային ուժի մասին, որը ամեն կերպ ձգտում է ապականել մեր միտքն ու սիրտը` իր իշխանությանը ենթարկելու նպատակով, խլել մեզնից մտքի պայծառությունն ու մաքրությունը և բաժանել մեզ Աստծուց: Եվ մենք հաճախ, չգիտակցելով ու չցանկանալով գիտակցել այն, խաղալիք ենք դառնում այդ արտաքին չար ուժերին:
Սուրբ Եկեղեցու աստվածատես ու հոգեկիր հայրերը առաջարկում են մեզ մեր մտքերն ու սիրտը այդ աղտեղությունից մաքրելու հավաստի և դարերով փորձված միջոցն ու ուղին:
Մենք այնքան հեռու ենք հոգևոր կյանքից, որ անգամ չարիք էլ չենք համարում այս ավերիչ և պիղծ մտքերի գունդը, որն ընդունակ է անխնա ոչնչացնելու այն, ինչ ստանում ենք Տիրոջից: Ժամանակն է արդեն կտրվելու աշխարհիկ սնոտի գործերի անվերջ շրջապտույտից և հոգալու հոգու անմահության և մեր սիրտը մաքրելու մասին: Մաքուր սիրտը այն հարսանեկան զգեստն է, որի մասին ասում էր Տերը մեծ խնջույքի առակի մեջ:
Լավագույն շնորհատու ժամանակը պահքի շրջանն է, եթե ջանանք հատկացնել մեր ուշադրության մի փոքր մասը խեղճ, անտեսված, սոված ու սառած մեր հոգուն, նայենք հոգուց ներս, մեր սրտի մեջ և փորձենք հասկանալ՝ ի՞նչ է կատարվում նրա հետ, ո՞վ է բնակվում այնտեղ:


Եկեղեցու սուրբ հայրերը ապականիչ մտքերով մեր հոգու գերվածությունը նկարագրում են այսպես.
1. Սկզբից գալիս է մտքի առաջադրանքը: Սա սովորական միտք է, որևէ առարկայի պատկերացում կամ որևէ այլ միտք, որ ծնվում է մարդու ուղեղում: Այն կոչում են անմեղ, ոչ նախատելի, ոչ էլ դրվատանքի արժանի, քանի դեռ չի բորբոքում մեր մեջ որևէ ուշադրություն և վերաբերմունք իր հանդեպ:


2. Մենք նկատում ենք այդ միտքը կամ առարկան, սկսում ենք զննել այն, կամ, սուրբ հայրերի խոսքերով ասած, զրուցում ենք նրա հետ կրքոտ կամ անկիրք: Մենք արդեն չենք քշում միտքը, թույլ ենք տալիս մնալ, բայց դեռ չենք ընդունում այն: Սուրբ հայրերը այս վիճակն արդեն չեն համարում անվտանգ, սակայն գովասանքի է արժանի, երբ այդ մտքի դիտարկումը կատարվում է աստվածահաճո կերպով. երբ նկատում ենք, որ մեղսական է, իսկույն այն մերժում ենք:
3. Առաջացած մտքի հանդեպ սկսում ենք վերաբերվել հետաքրքրությամբ, ենթարկվում ենք և պատրաստ ենք հետևելու նրան: Սա կոչվում է արդեն մտքի համաձայնություն: Այս դեպքում երկու ելք կա:

ա. Միառժամանակ մեղսածին մտքին համաձայնելով` մենք կարող ենք սթափվել, և զղջալով ու խոստովանելով Աստծու առաջ մտավոր մեղքը, մենք հաղթահարում ենք մեղսահակ մտքի առաջադրանքը:

բ. Սբ Գրիգոր Սինայեցու խոսքով. «Երբ մեկը իր կամքով ընդունում է թշնամուց եկող մտքերը` համաձայնելով ու ընկերանալով նրանց հետ, հաղթահարվում է նրանցից, այնպես, որ արդեն ոչ միայն չի հակառակվում դրանց, այլև որոշում է անել ամեն ինչ նրանց թելադրանքով և եթե գործնականորեն չի կատարում, ապա միայն հարմար տեղ կամ ժամանակ չունենալու կամ իր դիտավորությունը արգելող այլ պատճառով»: Դա արդեն բացահայտ մեղք է:


4. Միտքը ստիպողաբար, թե ակամա գրավում է մեր սիրտը, ձուլվում է նրա, կարծես դառնում մի էություն, տեղ գտնելով սրտի մեջ` ավերում է նրա մեջ ամբարված լավն ու բարին: Այս պահը կոչվում է գերություն: Բայց նաև այս դեպքում մտքերով գերված սիրտը Աստծո օգնությամբ կարող է ազատվել այդ գերությունից:


5. Մտքի գերության վերին աստիճանը կիրքը, մոլությունն է: Դա լինում է, երբ երկար ժամանակ մեր հոգում արմատացած չար միտքը դառնում է կարծես մեր մշտական սովորությունը: Այս վիճակի մեջ մարդ ընկնում է իր սեփական կամքից և միշտ սնվում ու տաքանում է թշնամուց ներշնչված կրքոտ մտքերով:


Սուրբ Հովհան Ոսկեբերանը ասում է, որ մեր ամբողջ կյանքում պիտի հսկենք մեր սրտի դուռը և պահպանենք այն աղտեղի խորհուրդներից, որպեսզի չզրկվենք Աստծո հետ հաղորդակցությունից: Մենք ապրում ենք այնպես, կարծես չպիտի մեռնենք: Մենք բոլորս, առանց բացառության, ենթարկվում ենք անմաքուր պոռնկական մտքերի ներշնչանքին, պահում ենք նրանց մեր սրտում, դիտում ենք անվայել նկարներ, տեսանյութեր համացանցում, հագնվում ենք կիսամերկ` գայթակղության պատճառ դառնալով: Մեղքի պղծությունը մաքրվում է զղջման արտասուքով, այնպիսի ապաշխարությամբ, երբ մեղանչած սրտին ամոթ է և մեծ ցավ՝ հիշել, թե ինչ է արել, ցավալի է կորցնել Աստծո հետ հաղորդակցությունը, սոսկալի է մեռնել չապաշխարած մեղքերով: Այս պահից սկսած պիտի խոստանանք Տիրոջը սրբերի և Եկեղեցու կողմից առաջարկած բոլոր հնարավոր միջոցներով մաքրել մեր սրտերը, անտրտունջ ընդունենք բոլոր նեղություններն ու զրկանքները՝ որպես բուժիչ սպեղանի` Աստծո նախախնամությամբ ուղարկված, քանզի մենք բոլորս էլ հոգեպես ծանր հիվանդ ենք, որպեսզի, Աստված մի արասցե, չմեռնենք սրտի մեղսական անմաքրության մեջ, որովհետև զարհուրելի է Տիրոջ այս խոսքը. «Ինչ վիճակում գտնեմ, այդպես էլ պիտի դատեմ»:

Ռուսերենից թարգմանեց
Դարբասի հոգևոր հովիվ
Տեր ընծա քհն. ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1842

Մեկնաբանություններ